Keliauti šią dieną tapę taip nebrangu, kad paatostogauti užsienyje – pigiau nei savaitgaliui su automobiliu nuvykti į Lietuvos pajūrį, teigia keliautojas Tadas Kertenis. Kai kelionių organizatorių – kone ant kiekvieno kampo, o jų produktai – panašūs, išsiskirti galima tik patogumu vartotojui, įsitikinęs iš tėvų kelionių verslą perėmęs vaikinas.

Kelio ieškojo dirbdamas padavėju

Baigęs mokslus T. Kertenis nusprendė ne „nerti“ į studijas, o išvykti į Londoną padirbėti, rašoma pranešime spaudai. Ten aplankė supratimas, kad kelionė nėra stebuklas, kurio derėtų laukti ir kruopščiai jam ruoštis metus. Kelionė – tai galimybė, kuria pasinaudojus nieko bloga nenutinka. Tai – kažkas įprasto bei kasdienio.

„Londone galima susirasti daugybę pigių skrydžių į įvairias kryptis, kuriuos susiorganizuoti iš gimtinės – kur kas sunkiau. Dirbdamas padavėju keliavau tiek daug bei taip toli, kad galiausiai atsidūriau Australijoje, kur praleidau pusmetį“, – pasakojo T. Kertenis.

jeshoots-com-227882-unsplash

Australijoje vaikinas užsiėmė verslu, pardavinėdamas prekes per „Amazon“ (angl. drop-shipping, kai užsakymai pristatomi klientui tiesiai iš gamintojo).

Kelionė – kaip kasdienybė

„Tėvai turėjo nedidelę turizmo agentūrą: grįžęs į Lietuvą paprašiau jų, kad leistų dirbti kartu. Dabar – jau treji metai, kaip esu perėmęs įmonės valdymą. Kelionės suteikė gerų idėjų, ko reikia plačiam vartotojų ratui, o ne tik keliems, dažnai keliaujantiems, pažįstamiems“, – sakė T. Kertenis. Vaikinas tarsi reanimavo tėvų biznį, per porą metų įmonės apyvartą padidinęs nuo 100 tūkst. iki beveik milijono eurų.

Anot jo, įsiliedamas į verslą turi praeiti kelis etapus. Pradžioje netrūksta svajonių apie tai, kaip ir kas bus, ką bus galima veikti turint daugiau laiko, kiek uždirbti. Visgi netrukus šią idilę prislegia realybė, priverčianti suvokti, jog visa nėra taip lengva. Be to, gerų norų ar puikaus produkto neužtenka. Reikia gero pasiekiamumo, sudominančio pateikimo ir įdėti dvigubai daugiau darbo nei planuota.

„Vadovaujant verslui yra oficialus darbo laikas, ir yra darbo laikas po darbo, kada viena ar kita koja vis vien tebesi darbe, – pasakoja T. Kertenis. – Daugiau nei pusmetį iš tiesų gyvenau biure: taip buvo paprasčiau ir greičiau, nes turėjau galimybę darbus apleisti paskutinis, o ryte prie jų sugrįžti pirmas.

Tuo metu man reikėjo daug laiko būti prie kompiuterio: studijavau konkurentų bei kolegų pasiūlymus, pranašumus, svarsčiau jų trūkumus, ieškojau išskirtinumo. Išskirtinumo, kuris leistų įmonės paslaugomis besinaudojantiems keliautojams pasiūlyti ne tokias keliones, kurias pasistengus galima susiorganizuoti pačiam, bet ir sukurti pridėtinę vertę“.

bench-accounting-49025-unsplash

Skirtinga pakuotė – tie patys batai

Tedo.lt vadovas taikosi į panašius, kaip ir jis: tai – jaunos poros, jaunos šeimos, žmonės, kurių negąsdina kelionių pirkimas internetu.

„Manau, kad kelionių agentūros pardavinėja tas pačias poras batų, tik vienų pakuotė – gražesnė, kitų – mažiau graži. Produktas yra vienodas, nors pavadinimas ir kaina gali skirtis. Juk Tailandas yra Tailandas: nepasiūlysime Tailando „kitaip“, kai paplūdimiai – tie patys. Kiekvieną kryptį esame asmeniškai išbandę ir apkeliavę, todėl ypatingai keistų kelionių (pavyzdžiui, į Arktiką) nesiūlome“, – pasakojo jis.

Vienas didžiausių sunkumų versle – išlaikyti aukšto lygio kartelę, sparčiai augant užsakymų kiekiui. Klaidų ir sunkumų turi kiekviena įmonė – nuo pavienių paslaugų pardavėjų iki didelės korporacijos: svarbu, kaip greitai tos klaidos taisomos ir kaip prisitaikoma prie pokyčių.

Stereotipai realybėje

T. Kertenis neabejoja – kiekviena šalis pasižymi pagrįstais stereotipas. Tikima, jog štai ispanai niekur neskuba: viskas bus atliekama rytoj. O apie vokiečius galvojama, kad jie yra greiti, viską darantys pagal taisykles – jei pažadėjo, tai ir bus.

„Derėdamasis su viešbučiais, partneriais, pastebiu, kad kiekviena šalis turi didelius kultūrinius skirtumus ir prie to reikia mokėti prisitaikyti: nepergyventi, kad skambutį iš tos pačios Ispanijos turėjai gauti prieš savaitę, tačiau žmogus pamiršo, nes juk „mañana“ (rytoj)“, – kalbėjo tedo.lt savininkas.

Populiariausios kelionių – ypač povestuvinių – kryptys: Tailandas, Šri Lanka ir Turkija. Jauni žmonės vasarą dažniau renkasi Ispaniją, o žiemą – Egiptą, nes ten – nebrangu, geras aptarnavimas. Dažniausiai pasirenkami poilsiniai variantai. Tuo tarpu pats T. Kertenis žiemą keliauja į Kanarų salas, nes nuskristi į jas – pigu ir nesudėtinga.

farsai-c-202728-unsplash

„Vasarą renkuosi pagrindinį žemyną – Costa Dorada – kur yra itin nebrangu: Lietuvos kurortų kainomis galima gauti tą patį, tik dar su maitinimu ir didesne kultūrine įvairove. Palyginus, keliauti dabar tapę nebrangu: atėjo laikai, kai nuskristi paatostogauti į užsienį lėktuvu yra pigiau nei savaitgaliui išvykti su mašina į pajūrį“, – teigė jis, apibendrindamas, jog kelionių ištroškę lietuviai nieko nesibaimina – nebent itin ilgos trukmės skrydžių. O krentant skrydžių kainoms, keliautojai darosi vis atviresni tolimiems kraštams.