Didžiausias kavinių tinklas pasaulyje „Starbucks“ iš viso turi apie 25 tūkstančių kavinių visame pasaulyje, tačiau iki šiol dar nebuvo įkėlęs kojos į kavos kultūra garsėjančią Italiją. Tačiau jau tik laiko klausimas kada tai įvyks. Prieš keletą dienų „Starbucks“ paskelbė, jog ketina žengti į Italijos rinką ir čia atidaryti 200-300 kavinių.

„Planuojame atidaryti nuo 200 iki 300 prekybos taškų visoje Italijoje, nes manome, jog rinkoje yra toks poreikis“, – spaudos konferencijoje Milane teigė su kompanijos prekiniu ženklu Italijoje dirbantis buvęs futbolininkas Antonio Percassi. Šis Bergamo verslininkas į Apeninų pusiasalio valstybę atvedė tokius pasaulio milžinus kaip „Zara“, „Lego store“ ar „Victoria’s Secret“, todėl jis yra būtent tas, kuris turėtų atlikti šiuos darbus.

Pirmos kavinės bus atidarytos Milane ir sostinėje Romoje, nors atidarymo data vis nukeliama vėlesniam laikui. Pirmą kavinę Milane buvo planuojama atidaryti dar šiemet, tačiau kaip teigė Percassi: „Pirmasis „Starbucks“ atsidarys ne anksčiau nei 2018 metų birželį, kadangi mes atliekame labai didelį darbą.“

„Starbucks“ laukia tikras iššūkis, kadangi savo kavą itin vertinantys italai yra kategoriškai nusistatę prieš masinius kavos tinklus. Žinia apie šios bendrovės plėtrą į Italiją pasipiktino daugybė italų.

Nepaisant to, kai 2015 metais Italijoje pradėjo sklisti kalbos apie šio kavinių tinklo atėjimą, vietiniai kavos ekspertai ir kavinių savininkai buvo priblokšti. Vieno restorano savininkas pasibjaurėjo „Starbucks“ idėja, bet tuo pačiu pareiškė esąs ramus. Jis teigė, jog šiam tinklui įsitvirtinti rinkoje nepavyks, kadangi italai labai vertina savo kavą.

Italijoje veikiančio Tarptautinio kavos degustuotojų instituto prezidentas Luigi Ordelo, savo veikloje siekiantis, kad itališka kava būtų pripažinta visame pasaulyje, į tokį ketinimą pažvelgė praktiškai. Anot Ordelo – “tinklo atėjimas nekeltų pavojaus itališkai kavai, kadangi jie reprezentuoja ne itališką, o tarptautinį kavos standartą”. Tuo tarpu vietinės žiniasklaidos kalbinta studentė ir kavos mylėtoja Alisa teigė, jog jai visiškai nesvarbu koks bus „Starbucks“ kavos skonis, kadangi ji niekada nesirinktų amerikietiškos kavos vietoj itališkos.

Nuo tada, kai savo darbą pradės pirmoji kavinė, per savaitę laiko planuojama pradėti prekybą dar keturiuose tarp Milano ir Romos išdėstytuose taškuose. Jeigu pavyks įšsitvirtinti rinkoje, planuojama, kad iki 2023 metų Italijoje veiks šimtai „Starbucks“ prekybos taškų.

Pirmą kartą apie tokius planus įmonės vadovas Howardas Schultzas prabilo dar praėjusių metų liepos mėnesį, tuo pačiu pagerbdamas Italijos kavos kultūrą, kuri jį ir įkvėpė įkurti nuosavą kavos imperiją. Savo 1980 metais vykysioje kelionėje į Milaną ir Veroną  Shultzas buvo įkvėptas Milano baristų meistriškumo, Italijos žmonių dvasios, jų bendruomeniškumo, draugiškumo ir gero skonio. Jis pripažino, kad tinklo plėtra Italijoje yra tikras iššūkis ir pažadėjo, jog pirmas filialas bus išskirtinio, kruopštaus dizaino ir atspindės didelę pagarbą Italijos žmonėms ir kavos kultūrai.

Ar 61 pasaulio valstybėje kavinių turinti „Starbucks“ pajėgs įsitvirtinti Italijos rinkoje? O gal italai per daug ištikimi savo kavos kultūrai ir meilė jai tik sustiprės? Visa tai galėsime įvertinti jau netolimoje ateityje.