Prancūzijos valstybinės geležinkelio kompanijos „SNCF“ ir avialinijų „Air France“ darbuotojai balandžio 3 d. pradėjo masinį streiką visoje šalyje, kurį Prancūzijos spauda pavadino „Juoduoju antradieniu“.

Prancūzijos sostinėje ir kituose miestuose streikai tęsis ir toliau: dar trys „Air France“ streikai laukia balandžio 7, 10 ir 11 dienomis, o geležinkelių streikas gali trukti net kelis mėnesius, artimiausias – rytoj.

Pagrindinė streiko priežastis – pasipriešinimas Prezidento E. Macrono planuojamai darbo kodekso reformai. Streiko dalyvių nuomone, įvedus reformą darbuotojų padėtis pablogės. Įvykdyti reformą bandė ir ankstesni Prancūzijos prezidentai, tačiau nesėkmingai.

bruce-mars-548725-unsplash

Geležinkelių bendrovės pranešime spaudai rašoma, kad vakar streike dalyvavo maždaug pusė darbuotojų, todėl veikė tik vienas greitasis ir vienas regioninis traukinys. Tolesnio streiko metu kursuos tik kas aštuntas greitasis traukinys ir kas penktas regioninis traukinys. Streikas palietė ir tarptautinius traukinių maršrutus – į Londoną išvyko 3 iš 4 traukinių, o artimiausiu metu traukiniai į Ispaniją, Šveicariją ar Italiją nevažiuos visai.

Oro transportas tai pat buvo sutrukdytas, nors „Air France“ darbuotojai streikuoja jau ketvirtą kartą per pastaruosius du mėnesius. Pranešime spaudai skrydžių bendrovė teigė įvykdysianti 75 procentus numatytų skrydžių, tačiau neslėpė, kad dėl susiklosčiusios padėties gali atsirasti vėlavimų ar net kai kurių skrydžių atšaukimų. Pabrėžiama, jog „Air France“ darbuotojai streiku reikalauja padidinti jų atlyginimus 6 procentais.