Stiuardesė papasakojo, kodėl visi keleiviai nužvelgiami nuo galvos iki kojų. Patikėkite – priežastys įdomios ir daugumai greičiausiai netikėtos. Įdomu, į ką gi kreipia dėmesį stiuardai ir stiuardesės, kai nužvelgia į lėktuvą lipančius keleivius. Stiuardai atsiliepė į apklausų svetainėje „Quora“ pateiktą klausimus ir pateikė savo atsakymus.

27 metus stiuardese dirbanti Janice Bridger rašo: „Kelionė oru neatsiejama nuo pavojų, reikia nuolat būti budriam ir stebėti esamą situaciją. Kai pasitinku keleivius, patikėkite – visada atidžiai stebiu kiekvieną į lėktuvą įlipantį keleivį.“

Kai ateityje lipsite į lėktuvą, žinokite – štai į ką kreipia dėmesį stiuardai:

1. Jei atrodote stiprus

J. Bridger aiškina, kad ne šiaip įsidėmi tvirtus, raumeningus keleivius – kilus pavojingai situacijai, jų gali paprašyti pagalbos.

„Jei pamatau tvirtą, raumeningą, fiziškai stiprų žmogų, įsimenu jos / jo veidą ir įsidėmiu, kur ji / jis sėdi. Tą žmogų laikau savo pagalbininku. Jei skrydžio metu įvyktų išpuolis ar pultų mane, tas žmogus – mano parama. Jeigu situacija darosi įtempta ir atrodo, kad gali kilti muštynės, aš tyliai prieinu ir diskretiškai paklausiu vieno iš tokių žmonių, ar prireikus jie galėtų padėti. Pagalba būtų sutramdyti ar izoliuoti neramų keleivį. Tikimės, kad taip niekada nenutiks, bet būname pasirengę netikėtumams“, – aiškino stiuardesė.

2. Jei esate oro linijų bendrovės darbuotojas

J. Bridger teigimu, ar žmogus yra oro linijų bendrovės darbuotojas, galima spręsti iš to, kad į lėktuvą jie nešasi šokolado.

Šį faktą stiuardesė įsidėmi ne tam, kad skrydžio metu galėtų paprašyti šokolado, o tiesiog todėl, kad gera žinoti, jog lėktuve yra profesionalių avialinijų darbuotojų. „Jie apmokyti tinkamai elgtis kilus nenumatytam, kritiniam atvejui – ar tai būtų sveikatos problema, ar mechaninis gedimas ar pan. Jie, kaip ir aš, žino, kaip elgtis, kilus tokio pobūdžio situacijai, jie išmokyti ir gali akimirksniu tapti komandos nariu, prireikus nedelsiant pritapti prie lėktuvo įgulos. Man jie – neįkainojamas išteklius, man ramiau žinoti, kas jie tokie ir kur jie sėdi“, – teigia stiuardesė.

3. Jei esate neblaivus ar prastai jaučiatės

Jei įeinant į lėktuvą, stiuardesė paprašo parodyti įlaipinimo kortelę, tam yra priežastis. Tada turite ne tik ją surasti, bet ir toliau laikyti rankinį bagažą, į kurį neseniai buvote priverstas sugrūsti mažutę rankinę. Tokiam kelių užduočių atlikimui vienu metu reikia praktikos, tiesa?

Bet įlaipinimo kortelės prašoma ne vien tam, kad stiuardesė padėtų jums rasti savo vietą ir įsitikintų, kad lipate į savo lėktuvą. To prašoma, norint patikrinti, ar esate blaivus.

aircraft-2104594_1920

Nuo 1994 m. „Condor“ stiuardese dirbanti Myriam Mimi taip pakomentavo: „Tikrinu, ar jie (keleiviai) nėra neblaivūs, apsvaigę, sergantys, pikti ar nebijo skristi. Tai labai svarbu. Jei turiu galimybę išvengti bet kokių problemų, skrendant per Atlantą, aš aiškinuosi dar nepakilus lėktuvui. Sakau: „Sveiki, malonu matyti jus lėktuve.“ Ir klausau, kaip jie atsako.“

J. Bridger sutikdama į lėktuvą įlipančius keleivius stebi, ar jie neserga, ar jiems nereikia pagalbos. „Buvo taip, kad į lėktuvą įlipo keleivių, kurie atrodė išblyškę, perbalę, stipriai sergantys. Mes neleidome jiems skristi – niekas nenori skristi drauge su jų bacilomis“, – pabrėžė stiuardesė.

4. Jei bijote skristi

Jei žmogus bijo skristi to nenuslėps – tai rodo ašaros, byrantys migdomieji, žmonės dreba, žegnojasi. Stiuardai įsidėmi bijančius skristi keleivius, vos šie įlipa į lėktuvą – jei prireiktų juos paguosti ar padrąsinti, aiškina J. Bridger.

5. Jei turite akivaizdžią negalią

„Stebiu, ar žmonės turi negalią, kuri trukdytų žmogui sėdėti prie avarinio praėjimo. Ten sėdintis žmogus turi pajėgti atidaryti sunkų liuką (iki 27 kg svorio) ar atidaryti sunkias duris (kelių šimtų kg svorio)“, – sako J. Bridger.

Stiuardai taip pat nori žinoti, ar kilus pavojingai, nenumatytai situacijai, jums reikės daugiau pagalbos.

6. Jei mėginate įsinešti neleistinų daiktų

Neleistini daiktai ar dalykai – slapčia rankiniame bagaže mėginami įsivežti naminiai gyvūnai ir alkoholis.

„Taip, turiu būti budri, atsargi, nepaisant malonios veido išraiškos ir šypsenos, šilto pasveikinimo“, – teigia J. Bridger. Ji priduria: „Turėkite omenyje, kad per 3–4 sekundes turiu maloniai sutikti keleivį ir taip pat įvertinti, ką jie gali įsinešti į lėktuvą. Tam reikia didelio susikaupimo.“

travel-2569522_1920